Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Sain siis yliopistopaikan ja nyt yritän pakkomielteenomaisesti metsästää itselleni asuntoa. Saaliiksi on kaapattu tällä erää solukämppä Kouvolan pahamaineisimmasta kaupunginosasta. Ei minua railakkaat opiskelijabileet niikseen haittaa, mutta deekut ja huumeet kylläkin.

Onko järkee vai ei hankkia solukämppä, vai kannattavampaa etsiä itselleen oma itsemurhayksiö jostain muualta?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
swirl

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja swirl »

Razormaid kirjoitti:
Onko järkee vai ei hankkia solukämppä, vai kannattavampaa etsiä itselleen oma itsemurhayksiö jostain muualta?
Soluasuminen on pahimmillaan helvettiä, parhaimmillaan melkein välttävää. Omien kokemusteni pohjalta en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään.
Edith

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kyllä solussa voi elää. Mulla oli kahden hengen solussa kaikkiaan kolme eri solukämppistä ja yhden kanssa tulin toimeen oikein hyvin ja kahden kanssa vähän huonommin, mutta ei mitenkään erityisen radikaalin huonosti, vaikken toimeen tulemista missään nimessä heidän kanssaan hyväksikään voi sanoa. Soluasumista voi mielestäni ihan hyvin ainakin kokeilla.
nokkaelain

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Solukämppä on tosiaan arpapeliä. Itse asuin puoli vuotta varsinaisessa solussa. Kolmas kämppis oli joku jolle jokin amiksen rehtrori oli hankkinut väliaikaisen kämpän: ei paljon muuta havaintoa kuin lattialla pyörivät viinapullot. Muutin melko pian kerroskeittiölliseen "itsemurhayksiöön" (tosin kuulemma TYS:n varsinaisissa itsemurhayksiöissä ei ollut edes keittiötä). Lähes ainoaksi vierailuksi keittiössä jäi ensimmäinen kerta jolloin totesin jääkaapin lihanesteissä kasvavat eliömuodot.

Pikkuveljellä taas oli Hervannassa yhtenä kämppiksenä nelikymppinen äijä joka ei luukustaan poistunut muuten kuin kaupassa käymään... siis ei kontaktia edes kämppiksiin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8604
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen asunut lukuisissa solukämpissä ja aina halvalla ja huonomaineisella alueella. Solussa asuminen on siedettävää, alussa vielä ihan mukavaa, kun kämppikset eivät ärsytä, mutta jossain vaiheessa alkaa vitutus. Yleensä tytöt muuttavat tässä vaiheessa parempiin soluihin tai itsemurhayksiöihin ja soluasuminen muuttuu siedettävämmäksi, kun ei ole enää kämppiksiä :D

Muuta soluun nyt aluksi, joulun tienoilla löytää yksiön helpommin tai viimeistään keväällä. Parhaassa tapauksessa asut halvalla solussa, jossa ei asu montaakaan muuta sitkeää sissiä. Varsinkaan, jos alat tiukkapipoiseksi ja valitat juopoista ja narkkarikämppiksistä heti isännöitsijälle ja soitat poliisit käymään, kun savu on sakeimmillaan naapurihuoneessa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä sen ison kukkakaupan nimi taas olikaan?

'hakkaa päätään seinään'
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Bluntly kirjoitti:Mikä sen ison kukkakaupan nimi taas olikaan?

'hakkaa päätään seinään'
Plantagen?
Viherpaja?

(Jälkimmäinen parempi...)
MadameDeMeloni

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Mikä voi mennä pieleen lampun asentamisessa? Pistin kaks johtoa siihen sokeripalaan, ruuvasin, pistin lampun ja naksautin kytkimestä ja.. Mitään ei tapahdu. Missä vika?
Uusiopehmis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Uusiopehmis »

MadameDeMeloni kirjoitti:Mikä voi mennä pieleen lampun asentamisessa? Pistin kaks johtoa siihen sokeripalaan, ruuvasin, pistin lampun ja naksautin kytkimestä ja.. Mitään ei tapahdu. Missä vika?
Jompi kumpi sokeripalan piuhoista ei kosketa, lamppu on palanut tai sulake pitää vaihtaa.
MadameDeMeloni

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Uusiopehmis kirjoitti:Jompi kumpi sokeripalan piuhoista ei kosketa, lamppu on palanut tai sulake pitää vaihtaa.
Fuk. Yritän uudelleen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vittu. Ostin tuolla ylikasvaneelle kukalle ihan valtavan ruukun. Nyt aloin siirtämään sitä siihen niin huomasin että mulla ei ole mitään niin isoa joka menis aluslautaseksi. Kun siinä on ne reiät pohjassa. Voi rutto! Ehdotuksia isoksi aluslautaseksi tai keinoja tukkia reiät?

Vois tietysti tilata iskältä sellaisen ison lautasen mutta siinä menee ainakin kuukausi että sen saa, ei voi odottaa niin pitkään!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
MadameDeMeloni

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Nyt syttyi :idea:

Kannatti tarkistaa että johdot oli sokeripalan toisella puolella samoissa kohdissa :D
Elukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

MadameDeMeloni kirjoitti:Nyt syttyi :idea:

Kannatti tarkistaa että johdot oli sokeripalan toisella puolella samoissa kohdissa :D
:rofl:
MadameDeMeloni

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Elukka kirjoitti::rofl:
No hei c'mon! Se sokeripala oli sillee piilossa tuolla katossa, upotettuna. Ei voinu tietää :D Seliseli.
hermine

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja hermine »

Georgina kirjoitti: Ehdotuksia isoksi aluslautaseksi tai keinoja tukkia reiät?
Käy kirppikseltä katsomassa, yleensä löytyy jos jonkinlaista vatia muutamallakymmenellä sentillä. Tai jos väliaikaisratkaisuksi joku sopivankokoinen eineslaatikko vaikka reunoilta leikeltynä?
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Olen kliksuttanut MadameDeMeloni:n avatarta kohta 3 ja ½ tuntia mutta mie mitään alastomuutta ole nähnyt. Minusta alkaa tuntumaan että minua on huijattu.
Elukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elukka »

1108 kirjoitti:Olen kliksuttanut MadameDeMeloni:n avatarta kohta 3 ja ½ tuntia mutta mie mitään alastomuutta ole nähnyt. Minusta alkaa tuntumaan että minua on huijattu.
:komp: Julmaa petosta vainen. :(
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

hermine kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Ehdotuksia isoksi aluslautaseksi tai keinoja tukkia reiät?
Käy kirppikseltä katsomassa, yleensä löytyy jos jonkinlaista vatia muutamallakymmenellä sentillä. Tai jos väliaikaisratkaisuksi joku sopivankokoinen eineslaatikko vaikka reunoilta leikeltynä?
Hmm, joo ei hullumpia ajatuksia kumpikaan. Kiitos!

*lähtee etsimään eineslootaa ensi hätään*
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Razormaid kirjoitti:Sain siis yliopistopaikan ja nyt yritän pakkomielteenomaisesti metsästää itselleni asuntoa. Saaliiksi on kaapattu tällä erää solukämppä Kouvolan pahamaineisimmasta kaupunginosasta. Ei minua railakkaat opiskelijabileet niikseen haittaa, mutta deekut ja huumeet kylläkin.

Onko järkee vai ei hankkia solukämppä, vai kannattavampaa etsiä itselleen oma itsemurhayksiö jostain muualta?
Kouvolan vuokrakämpät ovat niin halpoja, että asuin suurimman osan opiskeluistani luksukkaasti keskustakaksiossa. Sen jälkeen asumiseni taso onkin roimasti laskenut, vaikka olen ollut ihan kokopäivätöissäkin.. :wink: Kyllä sinä soluun voi ihan hyvin mennä aluksi, mutta vuokrakämppien hinnat eivät ainakaan ole niin päätähuimaavat, että sen takia pitäisi pysyä solussa.

Hehheh, tarjottiinkohan sinulle solua Eskolanmäen Hiltonista? Siinä vasta talo. Muistan, että kerran siellä ala-aulassa oli arkkupakastin, jonka päälle oli liimattu lappu "Älä otta tai minä tappa." Ja ne lukuisat enimmäkseen kai venäläisten aiheuttamat palohälytykset ja yöbileet. Oi niitä aikoja, kun rakas eksäni asui siellä. :wink: Mutta yläkerroksista on kyllä hulppeat näköalat Salpausselän laakeammalle puolelle..
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23599
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bliss kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Mikä sen ison kukkakaupan nimi taas olikaan?
Plantagen?
Viherpaja?
(Jälkimmäinen parempi...)
Plantagen. Meni vain kaksi tuntia tuolla, mutta olen nyt taatelipalmun ylpeä omistaja. Ei vain ole tarpeeksi isoa ruukkua sille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
WanhaPervo

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

Elukka kirjoitti:
1108 kirjoitti:Olen kliksuttanut MadameDeMeloni:n avatarta kohta 3 ja ½ tuntia mutta mie mitään alastomuutta ole nähnyt. Minusta alkaa tuntumaan että minua on huijattu.
:komp: Julmaa petosta vainen. :(
Aijaa. Mulla toimi heti.

Kannattaa hakea näytönohjaimeen uusimmat ajurit. Ongelma saattaa olla myös palomuurin asetuksissa.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Keikaus kirjoitti: Eskolanmäen Hiltonista?
Älä älä älä VAAN sano että se on talo numero 3 Sippolankadulla? :shock:
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
AarneAnkka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mikähän on kun levy ei vaan eheydy? Näyttää niin maan perkeleen pirstaloitunutta, ja levyneheyttäjä vielä suositteleekin eheyttämään. Vaan eipä vaan eheydy enempää, ei millään.

Pitäiskö sulkea jotain prosesseja? Eihän tän enää WinXP:ssä pitänyt olla ongelma? :?
RolloTomasi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Aito_Johanna kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:missä on aito_johanna?
:yo: ihqua että joku on kaivannut!
ihanaa. sinun taytyy olla ihanin suomalainen nainen, jota en ole koskaan tavannut.
RolloTomasi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

seuraava kysymys: haluaisiko joku ampua aivoni pellolle?