Onko? No, ehkäpä nyt yritän opetella käyttämään tuota paremmin, ennen kuin vaihdan toiseen, jota en myöskään osaisi käyttää.more kirjoitti: Onhan Movie maker 3:ssa mustavalko-efekti.
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitinän uhri
Versiokin kasvoi kolmoseen vaikka kakkosessa oltiin menossa:)Chubs kirjoitti:Onko? No, ehkäpä nyt yritän opetella käyttämään tuota paremmin, ennen kuin vaihdan toiseen, jota en myöskään osaisi käyttää.more kirjoitti: Onhan Movie maker 3:ssa mustavalko-efekti.
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
-
- Kitisijä
Huutelisitko myös jos toimi?bedlam kirjoitti:Allrighty. Huutelen ja kitisen huomenna lissää jos ei toimi!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
-
- Kitinän uhri
Kännykkäni ui tänään tovin laukussa auenneen vesipullon kanssa.
Ensin äänenvoimakkuus heikkeni lähes kuulumattomiin, sitten näppäimet lakkasivat toimimasta ja nyt koko kännykkä ei mene päälle.
Kysymys: Onko kosteusvaurioista kännykkää kannattavaa/ kallista / mahdollista korjata?
Vastaus: ?
Ensin äänenvoimakkuus heikkeni lähes kuulumattomiin, sitten näppäimet lakkasivat toimimasta ja nyt koko kännykkä ei mene päälle.
Kysymys: Onko kosteusvaurioista kännykkää kannattavaa/ kallista / mahdollista korjata?
Vastaus: ?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
-
- Kitinän uhri
Mä laitoin mun kastuneen kännykän osissa pakastimeen ja sit se alko toimimaan. Tosin tein sen heti kun se oli kastunu.Razormaid kirjoitti:Kysymys: Onko kosteusvaurioista kännykkää kannattavaa/ kallista / mahdollista korjata?
Tärkeä kysymys!
Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
Mulla taisi tulla hieman kiirus poliisiasemalle
Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
Kyllä tarvitset passin. Itse kävin viime kesänä Virossa. Tarkastivat passin muttei leimanneet sitä.didi kirjoitti:Tärkeä kysymys!
On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.Tix kirjoitti:On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
Pienessä euromallissa on kyllä kieliä, mutta ajokortit eivät ole virallisia henkilöpapereita rajoja ylitellessä.Pyry-Matias kirjoitti:Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.
Jaa? Kyllä minun takatukka-ajokortissani jo 80-luvulla ainakin luki Ajokortti Körkört Permis de conduire yläosassa ja nykyisessä luottokortinkokoisessa lukee kymmenellä kielellä.Pyry-Matias kirjoitti:Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.Tix kirjoitti:On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
Esmes jenkeissä ei päässy baareihin suomalaisella isolla ajokorttilla juuri tästä syystä.
No jåå, eihän jenkit nyt tiedä mitä Permis de conduire tarkoittaa (enkä tietäisi minäkään, ellei ajokortissani lukisi niin), ei tosin varmasti kyllä tiedä suomalainenkaan portsari.Pyry-Matias kirjoitti:Esmes jenkeissä ei päässy baareihin suomalaisella isolla ajokorttilla juuri tästä syystä.
Hmm.. täytyy kyllä käydä asap tekemässä passihakemus.
Pitäisi tosiaan lähteä käymään Tallinassa. Menomatkalla on passi viimeistä päivää voimassa =D Paluumatkalla voisi käydä höpsösti.
Pitää luottaa siihen, että vuonna 2001 myönnetyllä henkilökortilla pääsee.
Pitäisi tosiaan lähteä käymään Tallinassa. Menomatkalla on passi viimeistä päivää voimassa =D Paluumatkalla voisi käydä höpsösti.
Pitää luottaa siihen, että vuonna 2001 myönnetyllä henkilökortilla pääsee.
Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
Ulappatorilla oli joskus isokin pyöräliike huoltoineen päivineen, vaan ei taida olla enää...varma en ole, en o aikoihin käynyt.William Munny kirjoitti:Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
Hoho.Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
Joo, vähennät lämpöä tietysti niin eivät kärvenny. Ja pekonia ei tosiaan tarvitse rasvassa paistaa, se on ittessäänkin niin rasvaista.
Mä tykkään kärvennetystä, tai siis oikeen rapeasta pekonista. Semmonen "löysempi" ei mee alas.
Mä testaan seuraavalla aamiaisella vähän haaleampaa pannua ja ilman rasvaa. Ärsyttää nää lautaselle ja käsiin lahoavat mustat tikut.ninnithequeen kirjoitti: Joo, vähennät lämpöä tietysti niin eivät kärvenny. Ja pekonia ei tosiaan tarvitse rasvassa paistaa, se on ittessäänkin niin rasvaista.
Mä tykkään kärvennetystä, tai siis oikeen rapeasta pekonista. Semmonen "löysempi" ei mee alas.
Toinen kokkauskysymys: millaista tulee keitetystä kanasta?
Laita levy neloselle, anna pekonin lämmetä hetki. Teflonpannulle ei lisärasvaa, tilkka öljyä rautapannulle. Älä pidä samaa viipaletta keskellä pannua pitkään. Kun ruskeaa alkaa näkyä , lämpö pois, kypsyy vielä senkin jälkeen kun otetaan pannulta pois.Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
Ja vot - kypsää, rapeaa pekonia, ei mustaa eikä palaneen makua.
Mikäli haluaa pekonistaan hieman vähärasvaisempaa, kannattaa antaa pekonipötkäleiden lepäillä tovin verran talouspaperin päällä, jolloin pahin irtorasva imeytyy tähän.Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia?
Mites tuo viuhnan ronttaaminen Tallinasta? Paljonko saa tuua autolla ja mistä kandee ostaa? Tarvis ilmeisesti talkooporukkaa juotella pitkin kesää.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kiitokset Tixi ja Gandhi! Rasvaa en kyllä halua vähentää, se tekee ihan gutaa suonille.
Kelpaisko Lauttasaari, vaikkei ihan Espooseen mahdu?William Munny kirjoitti:Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
Lauttasaaren Pyörä ja Urheilu. 10 pistettä.
Määristä en o ihan sale, luultavasti "omaan käyttöön" menee vielä läpi Suomen tullista. Tosin 3.000 L kirkkaita "omaan käyttöön" voi olla vaikea selitellä.Vihtahousu kirjoitti:Mites tuo viuhnan ronttaaminen Tallinasta? Paljonko saa tuua autolla ja mistä kandee ostaa? Tarvis ilmeisesti talkooporukkaa juotella pitkin kesää.
Itse hain Merekeskuksesta, vartin kävelymatka satamasta.