Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Chubs

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chubs »

more kirjoitti: Onhan Movie maker 3:ssa mustavalko-efekti.
Onko? No, ehkäpä nyt yritän opetella käyttämään tuota paremmin, ennen kuin vaihdan toiseen, jota en myöskään osaisi käyttää. :D
Avatar
more
Kitinän uhri
Viestit: 568
Liittynyt: 26.08.2006 9:10
Paikkakunta: Tixi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja more »

Chubs kirjoitti:
more kirjoitti: Onhan Movie maker 3:ssa mustavalko-efekti.
Onko? No, ehkäpä nyt yritän opetella käyttämään tuota paremmin, ennen kuin vaihdan toiseen, jota en myöskään osaisi käyttää. :D
Versiokin kasvoi kolmoseen vaikka kakkosessa oltiin menossa:)
Almost as brutal as the onslaught of "Matti ja Teppo" - Iron Gland
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

bedlam kirjoitti:Allrighty. Huutelen ja kitisen huomenna lissää jos ei toimi!
Huutelisitko myös jos toimi?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Razormaid
Kitinän uhri
Viestit: 936
Liittynyt: 27.05.2006 20:13
Paikkakunta: pöydän alla

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Kännykkäni ui tänään tovin laukussa auenneen vesipullon kanssa.
Ensin äänenvoimakkuus heikkeni lähes kuulumattomiin, sitten näppäimet lakkasivat toimimasta ja nyt koko kännykkä ei mene päälle.

Kysymys: Onko kosteusvaurioista kännykkää kannattavaa/ kallista / mahdollista korjata?

Vastaus: ?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Razormaid kirjoitti:Kysymys: Onko kosteusvaurioista kännykkää kannattavaa/ kallista / mahdollista korjata?
Mä laitoin mun kastuneen kännykän osissa pakastimeen ja sit se alko toimimaan. Tosin tein sen heti kun se oli kastunu.
didi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja didi »

Tärkeä kysymys!

Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?

Mulla taisi tulla hieman kiirus poliisiasemalle :oops:
Mulli75

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

didi kirjoitti:Tärkeä kysymys!

Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?

Mulla taisi tulla hieman kiirus poliisiasemalle :oops:
Kyllä tarvitset passin. Itse kävin viime kesänä Virossa. Tarkastivat passin muttei leimanneet sitä.
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.
Pyry-Matias

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Tix kirjoitti:
didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.
Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Pyry-Matias kirjoitti:Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.
Pienessä euromallissa on kyllä kieliä, mutta ajokortit eivät ole virallisia henkilöpapereita rajoja ylitellessä.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:
Tix kirjoitti:
didi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta matkustamisesta Viroon ilman passia? Eli siis onko kokemuksia siitä, että vuoden -99 jälkeen myönnetyllä henkilökortilla pääsee tosiaan maahan?
On. Onnistuu. Ajokortti ei siis kelpaa.
Tuli mieleeni, että kotimainen ajokortti on siitä surkea id-paperi, että siinä ei ole (ainakaan isossa) kuin suomea ja ruotsia. Älkää yllättykö, jos ulkomailla ei ajokorttimme kelpaa henkkariksi esmes baarissa.
Jaa? Kyllä minun takatukka-ajokortissani jo 80-luvulla ainakin luki Ajokortti Körkört Permis de conduire yläosassa ja nykyisessä luottokortinkokoisessa lukee kymmenellä kielellä.
Pyry-Matias

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Esmes jenkeissä ei päässy baareihin suomalaisella isolla ajokorttilla juuri tästä syystä.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pyry-Matias kirjoitti:Esmes jenkeissä ei päässy baareihin suomalaisella isolla ajokorttilla juuri tästä syystä.
No jåå, eihän jenkit nyt tiedä mitä Permis de conduire tarkoittaa (enkä tietäisi minäkään, ellei ajokortissani lukisi niin), ei tosin varmasti kyllä tiedä suomalainenkaan portsari.
didi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja didi »

Hmm.. täytyy kyllä käydä asap tekemässä passihakemus.

Pitäisi tosiaan lähteä käymään Tallinassa. Menomatkalla on passi viimeistä päivää voimassa =D Paluumatkalla voisi käydä höpsösti.

Pitää luottaa siihen, että vuonna 2001 myönnetyllä henkilökortilla pääsee.
William Munny

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

William Munny kirjoitti:Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
Ulappatorilla oli joskus isokin pyöräliike huoltoineen päivineen, vaan ei taida olla enää...varma en ole, en o aikoihin käynyt.
Chubs

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
Hoho.

Joo, vähennät lämpöä tietysti niin eivät kärvenny. Ja pekonia ei tosiaan tarvitse rasvassa paistaa, se on ittessäänkin niin rasvaista.

Mä tykkään kärvennetystä, tai siis oikeen rapeasta pekonista. Semmonen "löysempi" ei mee alas.
Chubs

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chubs »

ninnithequeen kirjoitti: Joo, vähennät lämpöä tietysti niin eivät kärvenny. Ja pekonia ei tosiaan tarvitse rasvassa paistaa, se on ittessäänkin niin rasvaista.

Mä tykkään kärvennetystä, tai siis oikeen rapeasta pekonista. Semmonen "löysempi" ei mee alas.
Mä testaan seuraavalla aamiaisella vähän haaleampaa pannua ja ilman rasvaa. Ärsyttää nää lautaselle ja käsiin lahoavat mustat tikut.

Toinen kokkauskysymys: millaista tulee keitetystä kanasta?
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia? Miten se pitää tehdä? Miks mun pekonit on aina hiiltyneitä ja pikimustia kippuroita? Eikö voissa saa paistaa? Häh? Kuuluuko ne kärventää jollain pienellä lämmöllä?
Laita levy neloselle, anna pekonin lämmetä hetki. Teflonpannulle ei lisärasvaa, tilkka öljyä rautapannulle. Älä pidä samaa viipaletta keskellä pannua pitkään. Kun ruskeaa alkaa näkyä , lämpö pois, kypsyy vielä senkin jälkeen kun otetaan pannulta pois.

Ja vot - kypsää, rapeaa pekonia, ei mustaa eikä palaneen makua.
MGandhi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Chubs kirjoitti:Miksi, oi miksi, mä en osaa paistaa pekonia?
Mikäli haluaa pekonistaan hieman vähärasvaisempaa, kannattaa antaa pekonipötkäleiden lepäillä tovin verran talouspaperin päällä, jolloin pahin irtorasva imeytyy tähän.
Vihtahousu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Mites tuo viuhnan ronttaaminen Tallinasta? Paljonko saa tuua autolla ja mistä kandee ostaa? Tarvis ilmeisesti talkooporukkaa juotella pitkin kesää.

Kiitos asiallisista vastauksista.
Chubs

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chubs »

Kiitokset Tixi ja Gandhi! Rasvaa en kyllä halua vähentää, se tekee ihan gutaa suonille.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

William Munny kirjoitti:Suositelkaa Espoosta polkupyörän huoltopaikka jossa kaikki on kohdallaan. Normi huolto + vanteiden oikominen olis tarve. Eli pinnaakin pitäis kiristää, alkaa nimittäin kuskilla kiristyä pinna, kun fillari vatkaa.
Kelpaisko Lauttasaari, vaikkei ihan Espooseen mahdu?
Lauttasaaren Pyörä ja Urheilu. 10 pistettä.
Sheetlord

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Vihtahousu kirjoitti:Mites tuo viuhnan ronttaaminen Tallinasta? Paljonko saa tuua autolla ja mistä kandee ostaa? Tarvis ilmeisesti talkooporukkaa juotella pitkin kesää.
Määristä en o ihan sale, luultavasti "omaan käyttöön" menee vielä läpi Suomen tullista. Tosin 3.000 L kirkkaita "omaan käyttöön" voi olla vaikea selitellä.

Itse hain Merekeskuksesta, vartin kävelymatka satamasta.