Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Dumis

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Fcuk kirjoitti:Hihii! Kummallista, ettei vartijasedät ole menneet rusikoimaan penistä... Ehkä se jätettiin vain kirjoittamatta.
No jos setä on ollut yli kolmekymppinen, niin on todennäköistä että setä on ollut vanhempi kuin ensimmäiset kaksi "vartijaa" yhteensä :P
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:Minä en ymmärrä paljoa noista aikuisten asioista, kuten talouselämästä. Ainakaan oikein sanoin en osaa puhua niistä. Mutta MuTuna
Kaikki mitä kirjoitit on mielestäni sellaista, että voin olla samaa mieltä. Mutta edelleen: jos katsotaan voittoa riittävän pitkällä tähtäimellä, niin silloin ollaan esim. kiinnostuneita alihankintamaan ihmisoikeuksista tai luonnon tilasta, koska jos em. asiat ovat kovin huonosti, niin bisnes kärsii.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Fcuk kirjoitti:Ehkä se jätettiin vain kirjoittamatta.
Näin vähän veikkaan. Ne Itiksen vartijat on oikeasti hulluja.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Dumis kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Hihii! Kummallista, ettei vartijasedät ole menneet rusikoimaan penistä... Ehkä se jätettiin vain kirjoittamatta.
No jos setä on ollut yli kolmekymppinen, niin on todennäköistä että setä on ollut vanhempi kuin ensimmäiset kaksi "vartijaa" yhteensä :P
Oon käsittäny et semmoset nuoret vartijasedät tykkää kimpassa mennä rusikoimaan tai "vähän pitelemään"... :p

Epälepposampi aihe vanhusten hoidosta ja keskusteluosiosta onkin tarjonnut tämän aamun rankimmat itkut... Miten voikin olla niin moni asia tässä maassa päin vittua ja silti muka niin hyvin. Vittu ei me tätä tällasta haluta kukaan ja miten helvetissä näihin asioihin voi oikeasti vaikuttaa? Kukaan ei tiedä ja osaa. Luojan kiitos en yhtäkään läheistä vanhaintalossa näe, mutta se ei todella poista huolta ja tuskan määrää...

Vanha tuttu; keskityn taas sulkemaan silmäni ja pysymään uutisista kaukana.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1727828

Vanhempien naapurissa, lenteli räjähdyksissä kekäleitä pihalle liki kilometrin päähän. Kuulema paikallisen tuhopolttajan 8. kohde.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Fcuk kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Oon käsittäny et semmoset nuoret vartijasedät tykkää kimpassa mennä rusikoimaan tai "vähän pitelemään"... :p
Varmaangi riippuu vartijoista, mutta oon kässännyt että noi yöllä piiriä ajavat vartijat olis pääsääntöisesti enempi kynäniskoja, toisinkuin metrovartijat.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minä en ymmärrä paljoa noista aikuisten asioista, kuten talouselämästä. Ainakaan oikein sanoin en osaa puhua niistä. Mutta MuTuna
Kaikki mitä kirjoitit on mielestäni sellaista, että voin olla samaa mieltä. Mutta edelleen: jos katsotaan voittoa riittävän pitkällä tähtäimellä, niin silloin ollaan esim. kiinnostuneita alihankintamaan ihmisoikeuksista tai luonnon tilasta, koska jos em. asiat ovat kovin huonosti, niin bisnes kärsii.
Joo, mutta moni esim. luontoarvo edellyttää tähtäimen venyttämistä niin pitkäksi, että se ylittää reippaasti nykyisten omistajien eliniän. Silloin yritys tekee muutakin kuin maksimoi omistajiensa voittoa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Joo, mutta moni esim. luontoarvo edellyttää tähtäimen venyttämistä niin pitkäksi, että se ylittää reippaasti nykyisten omistajien eliniän. Silloin yritys tekee muutakin kuin maksimoi omistajiensa voittoa.
Tuohon auttaa vain niiden saatanan itkupilli-kommari-hippien totalitäärinen aikaansaama talouselämän lyhyen ajan tuottavuutta ja markkinoiden vapauden "näkymätöntä kättä" haittaava LAINSÄÄDÄNTÖ. Siis joo vittumaista valtion sekaantumista talouselämään.

Siis esimerkkinä vittu minunkin on pakko maksaa hakkauttamieni metsälohkojen uudelleenistutuksesta, vaikka olen maannut haudassa jo pitkään silloin kun ne taimet ovat hakkuukypsiä!! Eivät tuota juuri minulle yhtään mitään!!

Onko tämä siis niin väärin? Vituttaa joo, mutta silti sanon että olkoon noin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
EveryWoman
Kitisijä

Gat kirjoitti:Tuohon auttaa vaan niiden saatanan itkupilli-kommari-hippien aikaansaama talouselämän lyhyen ajan tuottavuutta ja markkinoiden vapauden "näkymätöntä kättä" haittaava LAINSÄÄDÄNTÖ. Siis joo vittumaista valtion sekaantumista talouselämään.

Siis esimerkkinä vittu minunkin on pakko maksaa hakkauttamieni metsälohkojen uudelleenistutuksesta, vaikka olen maannut haudassa jo pitkään silloin kun ne taimet ovat hakkuukypsiä!! Eivät tuota juuri minulle yhtään mitään!!

Onko tämä siis niin väärin? Vituttaa joo, mutta silti sanon että olkoon noin.
Lainsäädäntökin kyllä, mutta nykyään moni firma miettii ihan ilman pakkokeinojakin kaikenlaista - kestävää kehitystä, arvoja ja moraalia jne. Varmaankin siksi, että sekä kuluttajissa että sijoittajissa alkaa enemmistölle moisilla hommeleilla olla merkitystä.

Hyvää tekstiä muuten tuo edellinen pitkä. Olet varmaan irl aika mukava ja kiinnostava tyyppi, tai ainakin osaat olla.
NuoriD

Itse kannatan globaalia sääntelyä. Paino sanalla globaali. Minulle sopii, että kaikki yritykset (myös esim. Yhdysvalloissa ja Kiinassa) ovat samojen, vaikka nykyistä tiukempienkin ympäristönormien alaisia.

Kuten olen n+1 kertaa sanonut, minua watuttaa suuresti, että Kiinassa on vapaasti saastuttavia yrityksiä, joiden CO2-päästöt ovat suuremmat kuin koko Suomen.
EveryWoman
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Itse kannatan globaalia sääntelyä. Paino sanalla globaali. Minulle sopii, että kaikki yritykset (myös esim. Yhdysvalloissa ja Kiinassa) ovat samojen, vaikka nykyistä tiukempienkin ympäristönormien alaisia.

Kuten olen n+1 kertaa sanonut, minua watuttaa suuresti, että Kiinassa on vapaasti saastuttavia yrityksiä, joiden CO2-päästöt ovat suuremmat kuin koko Suomen.
Nythän keskusteltiin siitä, kuinka järkevää on vedota tuohon yliyksinkertaistavaan iskulauseeseen, kun keskustellaan esim. naisellisten ominaisuuksien arvosta johtajan työssä. Luontoarvojen huomioiminen on kiinnostanut keskimäärin enemmän naisia kuin miehiä, ja niiden huomioimatta jättäminen merkitsee huonoa johtajuutta. Kuitenkin vielä jokin aika sitten niistä puhuvia pidettiin vajakkeina, ja edelleen arkisessa kielenkäytössä elää sellainen käsite kuin viherpiipertäjä. Lieneekö miehen vai naisen kehittämä termi?

Ja sitten pitänee taas lisätä tavanmukainen disclaimer, koska muuten näistä jutuista puhumalla saa aikaiseksi pelkkää liekehdintää: olen edelleen sitä mieltä, että naiset eivät keskimäärin ole miehiä parempia johtajia.

Mitä tasaveroiseen globaaliin sääntelyyn sitten tulee, niin varmaan se olisi kaikkien (kehittyneissä maissa asuvien) mielestä ihannetilanne. Rakentavampaa lienee kuitenkin miettiä, minkälaisten askeleiden kautta sihen olisi mahdollista päästä edes joskus hamassa tulevaisuudessa. Valtioiden kehittyminen on prosessi, johon voidaan jossain määrin vaikuttaa. Mutta mustavalkoinen kaikki tai ei mitään -ajattelu ei johda käytännössä mihinkään; se on vähän samanlaista kovapäisyyttä kuin vaikkapa isäukkoni höperö toive siitä, että liikennevaloista kaikkien autojen pitäisi lähteä yhtäaikaa liikkeelle. :D
Teraslilja_m
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

WOW... korporaatioiden ahneudella ei taida olla rajoja...

Sony Music in Mexico Raided by Police
Thousands of CDs and storage devices were seized after a raid on Sony Music Entertainment Mexico offices linked to a legal case with ranchera singer Alejandro Fernandez.

Fernandez first signed with Sony in 1998, but finished with the record label in 2008, which led to him joining a new record label. However, Fernandez recorded numerous songs that never made it onto released CDs -- Sony announced it was creating an album of Fernandez' previously recorded music, which Universal protested.

"What Sony did that was wrong and illegal was to assume that they could take those tracks that weren't part of the previous albums and release them as an eighth album as if it were new material over which they had rights," said Jose Luis Caballero, one of Fernandez's attorneys. "And it's perfectly clear that the company's contract is limited to seven albums."
Precedent from the Jammie Thomas infringement and distribution case gives us $80K per song. Sony vs. Joel Tenenbaum gives $22.5K per song. So 6,397 CDs at an average of 8 songs/CD is 51,176 infringing songs, with (IMHO) intent to distribute. The damages to Fernandez should be $1,151,460,000 using the Tenenbaum precedent or $4,094,080,000 using the Thomas precedent.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
NuoriD

Tilintarkastajat eivät huomaa 250 000 euron kavallusta

Tsiisus fak!

Mistä niille oikein maksetaan.

Luulisi, että 250 000 euroa olisi jo kohtuu iso raha pikkuseurakunnan kirjanpidossa.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

McJanne kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Mistä niille oikein maksetaan.
Huomaamatta olemisesta.
No, mikä se olikaan se johtaja, joka eritteli, että palkka on vain korvausta työpaikalla saapumisesta? Näille on jätetty ne extrabonukset maksamatta.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vauva syntyi 9.9.2009 klo 9.09.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1728742

Tuo on jo aika hyvä :) Itse kanssa pullahdin sopivasti 3.10 klo 3.10. Mutta eipä ole vuosia ym. mukana.

Prkl, ettei vaan ole joku antikristus tuo vauveli tjmv.
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

Rouva Pupu kirjoitti:Prkl, ettei vaan ole joku antikristus tuo vauveli tjmv.
Numerot on väärtepäin. Se on Superjeesus.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yes! Yes! Maksutelevioon! Ei tarvi näitäkään katsoa, jää aikaa ja lähetysaikaa muulle?
Pyyhin Netikettiin..
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Voisikohan tuo rattijuoppo keskittyä vain rakkaampaanharratukseensa?
Pyyhin Netikettiin..
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Fredi Krugerin parhaat kamut vauhdissa. Onneksi vasta ruotsissa, mutta eiköhän toi sama meno ala täälläkin viiden vuoden sisään.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /04/854105

Olikos tuo siltä elcon edelliseltä viinanhuuruiselta seksilomareissulta kaakkois-Aasiaan? Ei ihmekään että avovaimot jätettiin siltä reissulta kotiin. ;) No pääasia että oli kivaa, vaikka mitään ei muistaisikaan.

Vähän pitäisi kuitenkin miettiä millaisen kuvan käytöksellään antaa maailmalla meistä suomalaisista. Hyi hyi hyi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Frederik Krueger kirjoitti: Olikos tuo siltä elcon edelliseltä viinanhuuruiselta seksilomareissulta kaakkois-Aasiaan? Ei ihmekään että avovaimot jätettiin siltä reissulta kotiin. ;) No pääasia että oli kivaa, vaikka mitään ei muistaisikaan.
Mitenköhän tähän pitäisi reagoida? Fiksu ei varmaan reagoisi mitenkään. Tässä on kuitenkin se ongelma, että kun pahantahtoinen taho levittää minusta jatkuvia perättömiä vihjailuja niin jossain vaiheessa joku heikkomielisempi ottaa nämä vihjailut tosissaan. Silläkin uhalla, että FK:n armoitettu koira taas älähtää ja kalikka kalahtaa niin pidän noita vihjailuja kovin asiattomina.

Tämä paikka on liian pieni meille kahdelle. Fiksumpi väistää.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Snif, mutta toisaalta niin se metsä jne., viitaten edelliseen viestiisi. Minut noranneeksi tyypiksi muistit mainita minut viesteissäsi oudon usein.

Tiedän tiedän, stereotypisointi on todella kamalaa, eiväthän suinkaan kaikki miesporukassa kaakkois-Aasiaan röpöttämään lähtevät käy siellä naisissa. Ihmisille on vain muodostunut jostain tällainen kuva, en tiedä miksi.

Kun olet kerännyt itsesi kokoon, ilman muuta tervetuloa takaisin minunkin puolestani. :h:

(seuraavat pari sivua on varattu elcon kannattajayhdistyksen puolustuspuheenvuoroille, olkaa hyvät)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
EveryWoman
Kitisijä

No en kyllä ihan tajunnut. Kyllä palstasättijän tulisi kyetä ottamaan vastaan vähintään sama mitä itse kohdistaa muihin (ja elcon historiaa muistellen se olisi aika paljon enemmän kuin tuo tuossa). Ei siinä muuten ole sitä alkeellistakaan järkeä, jolla palstan kiusaajajaosto aina toimiaan perustelee.

Toisaalta jos pahoittaa mielensä niin sitten pahoittaa, mutta tässä tapauksessa olisi varmaan riittänyt asiasta mainitseminen. Ehkä tää oli vain peitetarina?

Oli miten oli, tykkään elcosta edelleen (samoin FK:sta).
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Mitenköhän tähän pitäisi reagoida? Fiksu ei varmaan reagoisi mitenkään (...) Tämä paikka on liian pieni meille kahdelle. Fiksumpi väistää.
No ei se nyt vaan voi olla niin, että fiksuutta on sekä olla reagoimatta että vetää kosteasilmäiset. Tai vähintäänkin tarvitse PetriFB:n perustamaan nettisivun, jossa ilmeistä ristiriitaa koetetaan venkoilla pois.

Itse näkisin, että fiksuutta edustaa nimenomaan ei-reagoiva suhtautuminen (po. suhtautumattomuus?). Sen näkee jo siitäkin, että kosteasilmäistäsi perusteleva "tämä paikka on liian pieni meille kahdelle" on ilmeisen epätosi - Kitinä nimenomaan kaipaa teitä kahta. Ilman toisianne olette selvästi hieman eksyksissä, kuten koko Kitinäkin.

Ja EW taitaa olla oikeassa siinäkin, että FK tuskin oli mitenkään kohtuuttomampi (tai edes paljon huonompaa makua osoittavampi) kuin mitä omat heittosi toistuvasti ja joka puolelle ovat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."