Heinäkuu
-
Bhven
- Kitisijä
Re: Heinäkuu
^ Ne on vaan surullisia siitä, että ovat vielä liian nuoria osallistumaan työelämään ja kerryttämään veroja jotta muille riittää toimeentulotukea.
Tällaista se on kaikkialla. Kävin ilotalossa ja tyttö alkoi myymään puhelinliittymää.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Toinen rantapäivä kesälle heti putkeen!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Palasin suolakaivokselle. Pientä haparointia alussa, kun joku oli vaihtanut näyttöni virtajohdon jne, mutta nyt sähköpostien kimppuun.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Lämmin ilma vähentää mukavasti ruokahalua. Luulen kuitenkin että kuolen nälkään tänä vuonna koska Suomessa moni näkee nälkää ja hyvinvointivaltio on purettu... 
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
+1
Vielä 8 vuottaa eläkeikään (65 vuotta 4 kuukautta koittaa 1.5.2033)
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Äijä mua 10 vuotta charmikkaampiJames Potkukelkka kirjoitti: 14.07.2025 9:29+1
Vielä 8 vuottaa eläkeikään (65 vuotta 4 kuukautta koittaa 1.5.2033)![]()
-
Homeboy65
- Kitisijä
Helle nostaa V-käyrää mutta toisaalta vähentää mukavasti ruokahalua.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ozzy siirtyi taivaalliseen laulukuoroon.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
urpiainen
- Kitisijä
Katsoin jossain nostalgiapuuskassani tuon viimeiseksi esiintymisekseen jääneen Back to the beginning -spektaakkelin. Eli vähän niin kuin viime tingassa pääsin mukaan tähän Ozzy-ilmiöön.
Taas on normaali heinäkuun aihe: pitäisikö perinteinen norpan verkkokalastus kieltää Saimaalla? Nyt ilmeisesti leikkaa jo käytännössä lähes koko kannan kasvun pois. Tää on taas näitä, joissa melkein toivoisi EU:ta apuun. Suomalaisten erityinen luontosuhde ajaa koko hylkeen vielä sukupuuttoon.
Norpat | Saimaalla ovat vastakkain kahden miljoonan euron kalansaalis ja norppien henki
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011382242.html
Taas on normaali heinäkuun aihe: pitäisikö perinteinen norpan verkkokalastus kieltää Saimaalla? Nyt ilmeisesti leikkaa jo käytännössä lähes koko kannan kasvun pois. Tää on taas näitä, joissa melkein toivoisi EU:ta apuun. Suomalaisten erityinen luontosuhde ajaa koko hylkeen vielä sukupuuttoon.
Norpat | Saimaalla ovat vastakkain kahden miljoonan euron kalansaalis ja norppien henki
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
Homeboy65
- Kitisijä
Seuraava tunnettu muusikko joka kuolee on Bill Wyman (1936-) luulen. 
-
Bluntly
- Kitisijä
Täytyy harkita jos ensivuonna ottaisi loman kahdessa osassa. Pääasiallisesti elokuun loppupuolella jos olisi viileämmät kelit.
Tänä vuonna iso osa lomasta mennyt ihan hukkaan kun niin helvetin kuuma ettei tuulettimen vierestä voi siirtyä mihinkään.
Kuumalla on ihan ok jökittää työpisteellä kun siellä on aika tehokas viilennyt.
Tänä vuonna iso osa lomasta mennyt ihan hukkaan kun niin helvetin kuuma ettei tuulettimen vierestä voi siirtyä mihinkään.
Kuumalla on ihan ok jökittää työpisteellä kun siellä on aika tehokas viilennyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
Kerttu
- Kitinä paheena
Scorchio. Viilennyvinkki: hanki nuhakuume, niin saat palella peiton alla. Tosin kaupan päälle saa helvetinmoiset lihas- ja nivelkivut 
Minua tämä kuumuus ei rasita, kun on kuitenkin melko tuulista. Mutta kyllä vähempikin riittäisi erityisesti siksi, että moni kaveri ei jaksa treffata koska on liian kuuma. Tänään menen kylään kaverille, joka ei voi poistua kotoota koska on niin kuuma. Ymmärrän kyllä, että joillekin tämä on ihan helvettiä enkä itsekään tarvitsisi näin kuumaa taretakseni, mutta pysyn kyllä toimintakykyisenä.
Minua tämä kuumuus ei rasita, kun on kuitenkin melko tuulista. Mutta kyllä vähempikin riittäisi erityisesti siksi, että moni kaveri ei jaksa treffata koska on liian kuuma. Tänään menen kylään kaverille, joka ei voi poistua kotoota koska on niin kuuma. Ymmärrän kyllä, että joillekin tämä on ihan helvettiä enkä itsekään tarvitsisi näin kuumaa taretakseni, mutta pysyn kyllä toimintakykyisenä.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Talvisodassa paleltiin, mutta nyt on tosi kyseessä!
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kesä -72, jonnet ei muista
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/helletilastot
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/helletilastot
Havaintoasema Yhtäjaksoisesti yli 30 °C
Inari Nellim 30.6. - 9.7.1972
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
^ En ollut tuolloin vielä edes isäni nahkakaksiossa 
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ilmeisesti saattaa nyt tulla uusi rataennätys.
https://www.is.fi/kotimaa/art-200001138 ... t=promobox
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Missä olit, kun helle-ennätys rikkoontui? Itse oli töissä. Aluksi oli hiirenhiljaista ja sitten kuului mahtava pamaus. Näin jälkikäteen harmittaa, etten varannut kylmää shampanjaa saataville.James Potkukelkka kirjoitti: 25.07.2025 9:30 Ilmeisesti saattaa nyt tulla uusi rataennätys.
-
Kerttu
- Kitinä paheena
V*tut menin. Menin Kalasataman hyvinvointilaitokseen jo useita päiviä kestäneen huimauksen takia. Ei liity helteeseen, vaan vissiin se flunssa sekoitti kropan ja erityisesti vatsan joka meni läpiajolle ja sen seurauksena ilmeisesti suola- ja muut arvot heittivät häränpyllyä plus jäätävä energiavaje elimistössä. Nyt ripaskalääkettä otettu ja yritetty syödä ja on edelleen sisällä kaikki. Myös suoloja on saatu jne. Että jäänen henkiin ja huimauskin on vähän taantunut, mutta vielä on hämärä olo kyllä.
Hoitsun oli tarkoitus lähettää lasku NHS:lle, mutta istunnon päätteeksi totesi, ettei jaksa – hän kuulemma keksii ”jotain”. Enkä siis saanut minäkään laskua.
-
Penix-lintu
- Elämätön Kitisijä
Mietinkin mihin se jäi jumittamaan 
Puni's Cab Company, Helsinki
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
>>
Älä seiso rännässä, lataa Android- tai iOS-sovellus
Kaikki mielipiteeni ovat omiani.
-
nokkaelain
- Kitisijä
Periaatteessa on 1/4 viikkoa jäljellä lomasta ja nyt tuntuu, että se loppui. (Ekalla viikolla olin tosin 2 päivää töissä, ja siellä on ilmeisesti hätä.)
liukuu kuin avaruusalus momentitta avaruudessa
-
Bluntly
- Kitisijä
Huomenna takaisin työpisteelle. Juuri kun kelit näyttäisi parantuvan.
Suunnilleen kaikki suunnitellut tehtävät tekemättä kun liian kuuma ollut.
Suunnilleen kaikki suunnitellut tehtävät tekemättä kun liian kuuma ollut.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Lievästi huvittavaa että kun joku julkkis kuolee niin hyvin nopeasti Wikipediaan laitetaan kuolinpäivä ja aikamuodot muutetaan preesensistä imperfektiin...urpiainen kirjoitti: 23.07.2025 12:48 Katsoin jossain nostalgiapuuskassani tuon viimeiseksi esiintymisekseen jääneen Back to the beginning -spektaakkelin. Eli vähän niin kuin viime tingassa pääsin mukaan tähän Ozzy-ilmiöön.
-
Homeboy65
- Kitisijä
Pyykillä. Nettailen. Isäukko kuuntelee klassista musiikkia. Pian Lidlin kautta kotiin. Normisettiä. 
-
Bluntly
- Kitisijä
Ei mikään kevytpaluu lomalta. Pistettiin tuuraamaan paria henkilöä, joiden hommista ei oikein hajua. Tässä sitten selitellään asiakkaalle taas parhaan mukaan juttuja, joista en tiedä juuri mitään.