Heinäkuu

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Homeboy65
Kitisijä

Heinäkuu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Melkein joka päivä on Etelä-Haagan kirjastossa joku rääkykakara. Kuinka mukavaa. :pikkugee: :cry:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Bhven
Kitisijä

Re: Heinäkuu

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ne on vaan surullisia siitä, että ovat vielä liian nuoria osallistumaan työelämään ja kerryttämään veroja jotta muille riittää toimeentulotukea.
Kreikan luottoluokitusta on laskettu roskalainatasolle. Ongelmista huolimatta Kreikassa järjestetään yleislakko vastalauseena säästötoimille.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toinen rantapäivä kesälle heti putkeen!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Palasin suolakaivokselle. Pientä haparointia alussa, kun joku oli vaihtanut näyttöni virtajohdon jne, mutta nyt sähköpostien kimppuun.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Homeboy65
Kitisijä

Lämmin ilma vähentää mukavasti ruokahalua. Luulen kuitenkin että kuolen nälkään tänä vuonna koska Suomessa moni näkee nälkää ja hyvinvointivaltio on purettu... :apuva:
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.07.2025 9:04 Palasin suolakaivokselle.
+1

Vielä 8 vuottaa eläkeikään (65 vuotta 4 kuukautta koittaa 1.5.2033) :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 14.07.2025 9:29
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.07.2025 9:04 Palasin suolakaivokselle.
+1

Vielä 8 vuottaa eläkeikään (65 vuotta 4 kuukautta koittaa 1.5.2033) :(
Äijä mua 10 vuotta charmikkaampi 8)
Homeboy65
Kitisijä

Helle nostaa V-käyrää mutta toisaalta vähentää mukavasti ruokahalua.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ozzy siirtyi taivaalliseen laulukuoroon.

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin jossain nostalgiapuuskassani tuon viimeiseksi esiintymisekseen jääneen Back to the beginning -spektaakkelin. Eli vähän niin kuin viime tingassa pääsin mukaan tähän Ozzy-ilmiöön.

Taas on normaali heinäkuun aihe: pitäisikö perinteinen norpan verkkokalastus kieltää Saimaalla? Nyt ilmeisesti leikkaa jo käytännössä lähes koko kannan kasvun pois. Tää on taas näitä, joissa melkein toivoisi EU:ta apuun. Suomalaisten erityinen luontosuhde ajaa koko hylkeen vielä sukupuuttoon.

Norpat | Saimaalla ovat vastakkain kahden miljoonan euron kalansaalis ja norppien henki
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011382242.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Homeboy65
Kitisijä

Seuraava tunnettu muusikko joka kuolee on Bill Wyman (1936-) luulen. :napu:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy harkita jos ensivuonna ottaisi loman kahdessa osassa. Pääasiallisesti elokuun loppupuolella jos olisi viileämmät kelit.

Tänä vuonna iso osa lomasta mennyt ihan hukkaan kun niin helvetin kuuma ettei tuulettimen vierestä voi siirtyä mihinkään.

Kuumalla on ihan ok jökittää työpisteellä kun siellä on aika tehokas viilennyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kerttu
Kitinä paheena

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Scorchio. Viilennyvinkki: hanki nuhakuume, niin saat palella peiton alla. Tosin kaupan päälle saa helvetinmoiset lihas- ja nivelkivut :D

Minua tämä kuumuus ei rasita, kun on kuitenkin melko tuulista. Mutta kyllä vähempikin riittäisi erityisesti siksi, että moni kaveri ei jaksa treffata koska on liian kuuma. Tänään menen kylään kaverille, joka ei voi poistua kotoota koska on niin kuuma. Ymmärrän kyllä, että joillekin tämä on ihan helvettiä enkä itsekään tarvitsisi näin kuumaa taretakseni, mutta pysyn kyllä toimintakykyisenä. :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Talvisodassa paleltiin, mutta nyt on tosi kyseessä!
James Potkukelkka
Kitisijä

Kesä -72, jonnet ei muista

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/helletilastot
Havaintoasema Yhtäjaksoisesti yli 30 °C
Inari Nellim 30.6. - 9.7.1972
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

^ En ollut tuolloin vielä edes isäni nahkakaksiossa :cry:
James Potkukelkka
Kitisijä

Ilmeisesti saattaa nyt tulla uusi rataennätys.

https://www.is.fi/kotimaa/art-200001138 ... t=promobox
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 25.07.2025 9:30 Ilmeisesti saattaa nyt tulla uusi rataennätys.

https://www.is.fi/kotimaa/art-200001138 ... t=promobox
Missä olit, kun helle-ennätys rikkoontui? Itse oli töissä. Aluksi oli hiirenhiljaista ja sitten kuului mahtava pamaus. Näin jälkikäteen harmittaa, etten varannut kylmää shampanjaa saataville.
Kerttu
Kitinä paheena

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Kerttu kirjoitti: 25.07.2025 8:23
Tänään menen kylään kaverille
V*tut menin. Menin Kalasataman hyvinvointilaitokseen jo useita päiviä kestäneen huimauksen takia. Ei liity helteeseen, vaan vissiin se flunssa sekoitti kropan ja erityisesti vatsan joka meni läpiajolle ja sen seurauksena ilmeisesti suola- ja muut arvot heittivät häränpyllyä plus jäätävä energiavaje elimistössä. Nyt ripaskalääkettä otettu ja yritetty syödä ja on edelleen sisällä kaikki. Myös suoloja on saatu jne. Että jäänen henkiin ja huimauskin on vähän taantunut, mutta vielä on hämärä olo kyllä.

Hoitsun oli tarkoitus lähettää lasku NHS:lle, mutta istunnon päätteeksi totesi, ettei jaksa – hän kuulemma keksii ”jotain”. Enkä siis saanut minäkään laskua. :D
Penix-lintu
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja Penix-lintu »

Mietinkin mihin se jäi jumittamaan 🏴‍☠️
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Periaatteessa on 1/4 viikkoa jäljellä lomasta ja nyt tuntuu, että se loppui. (Ekalla viikolla olin tosin 2 päivää töissä, ja siellä on ilmeisesti hätä.)
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Huomenna takaisin työpisteelle. Juuri kun kelit näyttäisi parantuvan.

Suunnilleen kaikki suunnitellut tehtävät tekemättä kun liian kuuma ollut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Homeboy65
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 23.07.2025 12:48 Katsoin jossain nostalgiapuuskassani tuon viimeiseksi esiintymisekseen jääneen Back to the beginning -spektaakkelin. Eli vähän niin kuin viime tingassa pääsin mukaan tähän Ozzy-ilmiöön.

Taas on normaali heinäkuun aihe: pitäisikö perinteinen norpan verkkokalastus kieltää Saimaalla? Nyt ilmeisesti leikkaa jo käytännössä lähes koko kannan kasvun pois. Tää on taas näitä, joissa melkein toivoisi EU:ta apuun. Suomalaisten erityinen luontosuhde ajaa koko hylkeen vielä sukupuuttoon.

Norpat | Saimaalla ovat vastakkain kahden miljoonan euron kalansaalis ja norppien henki
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011382242.html
Lievästi huvittavaa että kun joku julkkis kuolee niin hyvin nopeasti Wikipediaan laitetaan kuolinpäivä ja aikamuodot muutetaan preesensistä imperfektiin...
Homeboy65
Kitisijä

Pyykillä. Nettailen. Isäukko kuuntelee klassista musiikkia. Pian Lidlin kautta kotiin. Normisettiä. :|