Ehkä on vielä hyvä, jos kiteyttäisit tähän oman päättelysi.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:10 Ne todistaa, että historiallisesti mainitsemani todennäköisyys on pitänyt paikkansa ja että tuon todennäköisyyden mukaan pelaaminen on toistaiseksi ollut ainoa tie voittoihin. Haluatko kiistää tämän?
Huhtikuu alkaa huomenna
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Re: Huhtikuu alkaa huomenna
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Mä kiistän itse itseni. Kysyin copilotilta dataa ja sen mukaan joku voitto löytyy ton mun ryhmän ulkopuolelta. Ei osannut kertoa tarkemmin, mutta täytyy vaihtaa ainoa sanan tilalle lähes aina tai jotain vastaavaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 10:20Ehkä on vielä hyvä, jos kiteyttäisit tähän oman päättelysi.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:10 Ne todistaa, että historiallisesti mainitsemani todennäköisyys on pitänyt paikkansa ja että tuon todennäköisyyden mukaan pelaaminen on toistaiseksi ollut ainoa tie voittoihin. Haluatko kiistää tämän?
Mun oma päättely? Jos lottoaa, niin kannattaa pelata tuon todennäköisyyden mukaisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Lottokoneesta: tietenkään se ei arvo täydellisen satunnaisia numeroita, koska lottopallot eivät ole täydellisen identtisiä. Ei ole mahdollista valmistaa 40:tä täydellistä palloa jotka ovat täydellisen saman kokoisia ja painoisia.
Edellä olevalla ei kuitenkaan ole mitään käytännön merkitystä. Mm sen takia, että samalla setillä arvotaan korkeintaan kaksi kertaa ja jos ymmärsin oikein, samalla setillä ei koskaan arvota samalla koneella yhtä kertaa enempää.
https://www.veikkaus.fi/fi/ohjeet/lotto
Edellä olevalla ei kuitenkaan ole mitään käytännön merkitystä. Mm sen takia, että samalla setillä arvotaan korkeintaan kaksi kertaa ja jos ymmärsin oikein, samalla setillä ei koskaan arvota samalla koneella yhtä kertaa enempää.
https://www.veikkaus.fi/fi/ohjeet/lotto
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 21.04.2026 10:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kaksi lottonumerosarjaa:Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:27Mä kiistän itse itseni. Kysyin copilotilta dataa ja sen mukaan joku voitto löytyy ton mun ryhmän ulkopuolelta. Ei osannut kertoa tarkemmin, mutta täytyy vaihtaa ainoa sanan tilalle lähes aina tai jotain vastaavaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 10:20Ehkä on vielä hyvä, jos kiteyttäisit tähän oman päättelysi.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:10 Ne todistaa, että historiallisesti mainitsemani todennäköisyys on pitänyt paikkansa ja että tuon todennäköisyyden mukaan pelaaminen on toistaiseksi ollut ainoa tie voittoihin. Haluatko kiistää tämän?
Mun oma päättely? Jos lottoaa, niin kannattaa pelata tuon todennäköisyyden mukaisesti.
a)1,2,3,4,5,6,7
b)2,17,19,26,33,37,40
Onko mahdollisuus saada lottoarvonnassa seitsemän oikein sama molemmilla sarjoilla?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Tietenkin molempien todennäköisyys on sama. Yksittäisen rivin todennäköisyys vaan on informaatioarvoltaan mun mielestä irrelevantti, koska se todennäköisyys on niin olemattoman pieni.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 10:42 Onko mahdollisuus saada lottoarvonnassa seitsemän oikein sama molemmilla sarjoilla?
Yksittäisestä arvonnasta tulevan rivin todennäköisyys on suuri, 98,7% käyttämälläni määrityksellä, joten se on minun mielestä oleellisempi todennäköisyys.
Tää tuntuu olevan jotenkin ongelma. Voitko perustella miksi mun kannattaisi ennemmin painottaa marginaalista todennäköisyyttä kuin tuota isoa, joka toteutuu lähes aina?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mutta nehän ovat sama asia vain eri tavoin ilmaistuna?Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:53
Tää tuntuu olevan jotenkin ongelma. Voitko perustella miksi mun kannattaisi ennemmin painottaa marginaalista todennäköisyyttä kuin tuota isoa, joka toteutuu lähes aina?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Rivimäärillä kerrottuna, kyllä.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 10:56Mutta nehän ovat sama asia vain eri tavoin ilmaistuna?Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:53 Tää tuntuu olevan jotenkin ongelma. Voitko perustella miksi mun kannattaisi ennemmin painottaa marginaalista todennäköisyyttä kuin tuota isoa, joka toteutuu lähes aina?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Niin. Eli sun "strategiasi" on täydellisen merkityksetön. Ei siitä tietenkään haittaakaan ole.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:59Rivimäärillä kerrottuna, kyllä.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 10:56Mutta nehän ovat sama asia vain eri tavoin ilmaistuna?Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 10:53 Tää tuntuu olevan jotenkin ongelma. Voitko perustella miksi mun kannattaisi ennemmin painottaa marginaalista todennäköisyyttä kuin tuota isoa, joka toteutuu lähes aina?
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
En mä ole väittänyt mitään pyörää keksineeni. Mä vaan rajaan nipun epätodennäköisimpiä rivityyppejä pois ja kalastelen sieltä yleisimpien rivityyppien joukosta, koska niitä arvotaan lähes joka kierros.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 11:01 Niin. Eli sun "strategiasi" on täydellisen merkityksetön. Ei siitä tietenkään haittaakaan ole.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Tuo on aivan sama kuin jos rulettipöydässä pelaisit numeroita 1-24, koska 2/3 ajasta pöytä arpoo niitä (jätetään yksinkertaisuuden vuoksi 0 pois). 2/3 ajasta pöytä arpoisi numeron sun alueelta, mutta et saisi siitä mitään etua. Voisit sanoa, että 25-36 ei kannata pelata, koska pöytä arpoo niitä vain 1/3 ajasta.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 11:24En mä ole väittänyt mitään pyörää keksineeni. Mä vaan rajaan nipun epätodennäköisimpiä rivityyppejä pois ja kalastelen sieltä yleisimpien rivityyppien joukosta, koska niitä arvotaan lähes joka kierros.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 11:01 Niin. Eli sun "strategiasi" on täydellisen merkityksetön. Ei siitä tietenkään haittaakaan ole.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ei nyt ihan, koska tuossa arvotaan suoraan yksi numero pienestä joukosta. Lotossa pelataan 7 numeron sarjaa, jolloin eri yhdistelmiä on valtavasti enemmän kuin arvontakierroksia. Sä et oikein huomioi tuota arvontakierrosten vähyyttä mitenkään sun päättelyketjussa, mutta sen takia on ihan todennäköistä, että puhdasta 7 numeron numeraalista sarjaa ei arvota ikinä.
Nyt mennään Lotossa jossain 2900/18 643 560 ja lotto on pyörinyt joku 65 vuotta ilman puhdasta sarjaa. 1 rivi jossa 6 peräkkäistä numeroa tässä ajassa. Kyllä mä mieluummin panostan rahani strategiani mukaisesti tonne sektoriin jota arvotaan melkein joka viikko ja mistä löytyy keskimäärin 25 täysosumaa vuodessa.
Mutta you do you. Palataan asiaan kun alat lottoamaan säännöllisesti sanotaanko 5 rivillä viikossa, niin että sullakin on rahaa pelissä puhtaan ideologian sijaan.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Huomaatko, että voisit pelata ruletin numeroita 1-24 aivan samalla logiikalla ja todeta, että sitä kannataa pelata, kun kuitenkin 2/3 ajasta pallo osuu sinne?Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 12:16 Kyllä mä mieluummin panostan rahani strategiani mukaisesti tonne sektoriin jota arvotaan melkein joka viikko ja mistä löytyy keskimäärin 25 täysosumaa vuodessa.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Kun yritän löytää syytä, miksi yleensä rationaalinen ja fiksu kirjoittaja on päätynyt kaninkoloon, niin selitys lienee tässä. Olet investoinut tähän liikaa emotionaalisesti ja ilmeisesti etäinen toive äkkirikastumisesta on merkittävää. Haluat ajatella, että sinun todennäköisyytesi on hiukan tavallista parempi, koska olet huolellisesti laskenut asian ja löytänyt jotain, jota moni muu ei ole tajunnut.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 12:16
Mutta you do you. Palataan asiaan kun alat lottoamaan säännöllisesti sanotaanko 5 rivillä viikossa, niin että sullakin on rahaa pelissä puhtaan ideologian sijaan.
Hyvin hämmentävää, mutta tämä keskustelu on opettanut mulle ihmisestä.
Tämä on varmaankin toiseksi merkittävin kitinästä oppimani asia. Merkittävimpänä pidän sitä, että kaikki älykkäät, päämäärätietoiset ihmiset eivät koe rahaa lainkaan merkittäväksi tekijäksi urapolullaan.
-
Ylermi Ylihankala
- Kitisijä
Kertakaikkisen hämmentävää Vagiksen sekoilu tässä ketjussa. Kun kyse on hyvin yksinkertaisesta asiasta, miten ihmeessä tässä kävi näin?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
-
Homeboy65
- Kitisijä
homeboy viesti 10
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Merkittäviä oppimiskokemuksia ovat olleet myös Gattiksen ja Homien tarinat. Tosin kuten ennenkin olen sanonut, kaipaisin Homielta laajempaa elämäntarinaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 12:24
Tämä on varmaankin toiseksi merkittävin kitinästä oppimani asia. Merkittävimpänä pidän sitä, että kaikki älykkäät, päämäärätietoiset ihmiset eivät koe rahaa lainkaan merkittäväksi tekijäksi urapolullaan.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Ja taas alkaa pilkkaaminen kun et asiallisesti osaa kommentoida
Miksi sun pitää alkaa olettamaan jotain muuta kuin mitä mä sanoin?
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Pahoittelen, että viestini ei ollut kovin hienotunteinen. Ymmärrän, että tuon jälkeen silta ehkä saattaa olla poltettu. Mutta jos niin ei ole, niin pohdi vielä tuota rulettiesimerkkiä.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 13:14Ja taas alkaa pilkkaaminen kun et asiallisesti osaa kommentoida![]()
-
Homeboy65
- Kitisijä
Saatan kirjoittaa jotain myöhemmin. Tällä hetkelläJames Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 13:07Merkittäviä oppimiskokemuksia ovat olleet myös Gattiksen ja Homien tarinat. Tosin kuten ennenkin olen sanonut, kaipaisin Homielta laajempaa elämäntarinaa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 12:24
Koska nenänvalkaisu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Mä kommentoin jo ja sä sivuutit sen täysin: viewtopic.php?p=845840#p845840James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 13:16 Pahoittelen, että viestini ei ollut kovin hienotunteinen. Ymmärrän, että tuon jälkeen silta ehkä saattaa olla poltettu. Mutta jos niin ei ole, niin pohdi vielä tuota rulettiesimerkkiä.
Ei hirveen motivoivaa. Pistää epäilemään millä tasolla sä luet mun viestejä.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Luin kyllä, mutta en oikein saanut kiinni ajatuksestasi.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 13:27Mä kommentoin jo ja sä sivuutit sen täysin: viewtopic.php?p=845840#p845840James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 13:16 Pahoittelen, että viestini ei ollut kovin hienotunteinen. Ymmärrän, että tuon jälkeen silta ehkä saattaa olla poltettu. Mutta jos niin ei ole, niin pohdi vielä tuota rulettiesimerkkiä.
Ei hirveen motivoivaa. Pistää epäilemään millä tasolla sä luet mun viestejä.
Kirjoitat
Chatgpt:n mukaan nyt on ollut tammikuun 1971 jälkeen noin 2886 lottoarvontaa. Todennnäköisyys sille, että tähän mennessä olisi tullut yksi seitsemän peräkkäisen numeron sarja on chatgpt:n mukaan 0,525% (yksinkertaisuuden vuoksi oletettiin, että peliä olisi koko ajan pelattu nykysäännöllä). Eli se, että niin ei ole tapahtunut on aivan luonnollista. En oikein ymmärrä, mitä tuo havaintosi siis todistaa.Vagabondo kirjoitti: 21.04.2026 12:16
Nyt mennään Lotossa jossain 2900/18 643 560 ja lotto on pyörinyt joku 65 vuotta ilman puhdasta sarjaa. 1 rivi jossa 6 peräkkäistä numeroa tässä ajassa. Kyllä mä mieluummin panostan rahani strategiani mukaisesti tonne sektoriin jota arvotaan melkein joka viikko ja mistä löytyy keskimäärin 25 täysosumaa vuodessa.
-
Vagabondo
- Kitinä VIP-jäsen
Älä oleta että tässä joku suuri oivallus ja nerokkuus tai mystinen teoria takana? On rivityyppi jonka tyylisiä lottokone yleensä sylkee ulos melkein joka kierros. Mä olen tehnyt muutaman sen tyyppisen rivin. Mä toivon, että joskus osuu kohdalle. Todennäköisyys sanoo, että mahdollisuus on käytännössä nolla, mutta koska kuitenkin tän tyyppisillä riveillä voitetaan keskimäärin 25 päävoittoa vuodessa ja päävoitto vapauttaisi työn ikeestä, niin mä pidän mahdollisuutta yllä pelaamalla vitosen viikossa.James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2026 13:35 Chatgpt:n mukaan nyt on ollut tammikuun 1971 jälkeen noin 2886 lottoarvontaa. Todennnäköisyys sille, että tähän mennessä olisi tullut yksi seitsemän peräkkäisen numeron sarja on chatgpt:n mukaan 0,525% (yksinkertaisuuden vuoksi oletettiin, että peliä olisi koko ajan pelattu nykysäännöllä). Eli se, että niin ei ole tapahtunut on aivan luonnollista. En oikein ymmärrä, mitä tuo havaintosi siis todistaa.
Mä en muuten ole koskaan miettinyt tän todennäköisyyksiä näin paljon kuin tän keskustelun aikana. Ei ole niin iso juttu.
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Ei ole. On ainoastaan satunnaislukugeneraattorin tuottamia seitsemän numeron sarjoja välillä 1-40 ja ainoa lisäsääntö on, että yksittäinen numero saa yksittäisessä sarjassa esiintyä korkeintaan kerran.
Heti, kun aletaan puhua tyypillisestä lottonumerosarjasta, mennään numerologiaan.
-
Niba
- Kitisijä
Varmasti sattui ja ihan oikein ellei ollut seitsämännessä hevenissä Matadori kun sai kerrankin sarvea perseeseen?
Ootte ollu ahkeria ja melksin järkijuttuja kirjanneet tänne.
Saisko Potkis verotonta tuloa, jos sieppaisi itsensä, antaisi lunnasvaatimuksen itselleen, maksaisi lunnaat itselleen ja vähentäisi ne verotuksessa?
Saisko Potkis verotonta tuloa, jos sieppaisi itsensä, antaisi lunnasvaatimuksen itselleen, maksaisi lunnaat itselleen ja vähentäisi ne verotuksessa?
Pyyhin Netikettiin..
-
James Potkukelkka
- Kitisijä
Mistä rahat siis alunperin olivat? Jos yrityksen rahoja, niin peitelty osingonjako. Jos sen sijaan alun perin omia rahoja, ei tuosta olisi hyötyä. Ainostaan haittaa.Niba kirjoitti: 22.04.2026 11:09 Varmasti sattui ja ihan oikein ellei ollut seitsämännessä hevenissä Matadori kun sai kerrankin sarvea perseeseen?
Sen sijaan kotitalousvähennystyön tekeminen itselleen firman kautta ehkä toimisi